Главная » Статьи » Студентам » Основы научных исследований

Діаграми причинно-наслідкових зв’язків з петлями (Closed loop Diagram). Контрольні питання та завдання
Контрольні питання:

1)         для чого розробляються діаграми причинно-наслідкових зв’язків?

2)         що являє собою діаграма причинно-наслідкових зв’язків?

3)         що є петлею в діаграмі причинно-наслідкових зв’язків, і на які види вони поділяються?

4)         який сенс використання часової затримки в діаграмах причинно-наслідкових зв’язків?

5)         з яких дій починається побудова діаграми причинно-наслідкових зв’язків?

6)         які величини слід залучати до діаграми причинно-наслідкових зв’язків?

7)         як слід інтерпретувати лінії зв’язків на діаграмах причинно-наслідкових зв’язків?

8)         для чого до діаграми причинно-наслідкових зв’язків додаються нормативні або очікуванні величини?


Завдання

Завдання 1. Побудувати діаграму причинно-наслідкових зв’язків на основі наступних залежностей. Вказати петлі зворотних зв’язків.

Продуктивність підприємства впливає на період виконання замовлень від споживачів. Останнє впливає на час простою споживачів у черзі та заборгованість перед споживачами, тобто загальну кількість невиконаних замовлень. Ці характеристики обслуговування споживачів відображаються на загальному попиту на продукцію, який , в свою чергу, впливає на кількість запасів готової продукції. Втрати споживачів супроводжуються зниженням обсягів продажу продукції. Для вирішення цієї проблеми підприємство збільшує обсяг витрат на стимулювання збуту. Виручка від реалізації є джерелом фінансування закупівель сировини та матеріалів, і виробництва. На діаграмі слід також врахувати загальні витрати, виробничі потужності, термін постачання сировини і матеріалів.

Описати, як збільшення або зменшення тих чи інших характеристик функціонування підприємства може відобразитись на стану підприємств-споживачів.

 

Завдання 2. Побудувати діаграму причинно-наслідкових зв’язків, використовуючи наступний перелік показників:

обсяг відвантажень готової продукції – S;

середній темп постачань продукції – AS;

лаг постачання продукції на ринок – DD;

ринкова частка продукції – MS;

обсяг замовлень – OR;

обсяг заборгованості по постачанням перед споживачами (продукція сплачена, але не відвантажена) – OB;

потрібний обсяг відвантажень готової продукції – DS.

Вказати петлі зворотних зв’язків.

 

Завдання 3. Побудувати діаграму причинно-наслідкових зв’язків, використовуючи наступний перелік показників:

обсяг запасів готової продукції – IV;

забезпеченість відвантажень запасами готової продукції – AI;

обсяг відвантажень готової продукції – S;

поточний середній обсяг відвантажень готової продукції – ASR;

потрібний обсяг запасів готової продукції – DI;

корегування обсягу запасів готової продукції – IC;

потрібний обсяг виробництва – DP;

корегування обсягу виробництва – DC;

продуктивність – P;

поточний обсяг виробництва – PV;

обсяг складування продукції – ITI.

Вказати петлі зворотних зв’язків.

 

Завдання 4. Скласти діаграму причинно-наслідкових зв’язків для проблеми забудови земельної ділянки. Відбуваються два паралельних процеси:

1) будівництво нових споруджень;

2) демонтаж старих споруджень, строк експлуатації яких закінчився.

Самостійно ввести необхідні змінні та параметри.

 

Завдання 5. Компанія "Фарма Трейд" є дистриб’ютором, що ввозить в Україну фармацевтичні препарати закордонних виробників і займається їх гуртовою реалізацією. Споживачами, що закуповують продукцію, є торговельні підприємства. Утримання та залучення дистриб’ютором нових споживачів залежить від надійності постачань і його цінової політики. Головними управлінськими цілями на торговельних підприємствах є досягнення конкурентних переваг за рахунок запобігання появи дефектури (ситуації, коли препарату не має або не вистачає для виконання замовлення покупця) і надання гнучкої системи знижок, а також забезпечення високого рівня рентабельності торговельної діяльності.

Перед дистриб’ютором стоїть завдання організації ефективного ланцюга постачань, до якого входять закордоні виробники, дистриб’ютор, торговельні підприємства, що мають мережу аптек, і, нарешті, покупці фармацевтичних препаратів.

Виходячи з цієї постановки управлінської проблеми, сформуйте перелік величин, які враховують необхідні економічні показники і характеристики торговельної діяльності підприємств. Розробіть діаграму причинно-наслідкових зв’язків.


Категория: Основы научных исследований | Добавил: kvn2us (12.06.2009) | Автор: Кравченко Владимир Николаевич
Просмотров: 2152 | Теги: структурная модель, причинно-следственная диаграмма
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]